Inspirasi Raya Liyana

06:59

Assalamualaikum.


Well, for those that already have baju raya, yaay for you!! Tapi untuk insan insan yang last minute macam Liyana tu, hrm..Mungkin tengah konfius nak pakai baju raya tema apa? gaya macam mana? blablablablacksheep~

Actually, saya dah tempah dah baju raya,TAPIII kain yang dibuat tempahan tu semua orang bagi. Bersyukurlah dengan apa yang ada, so, saya tempahlah buat baju. Dah nama pon perempuan, terpengaruh kuat laa, sebelum puasa hari tu, saya ada beli batik Sarawak dari kawan saya. Kata support..Mestila beli. Lagipon, cantik kot!

Untuk pendekkan cerita, I think I already fall in love with batik. So, I have decided to make my own baju with batik theme! Tengok ni, tengok ni, inspirasi batik yang style!


ni ala ala jumpsuit

Saya suka yang simple. Kalau jumpsuit, susah pulak nak buang air. Raya raya ni la selalu perut meragam. Pastu cirit birit. Hampa bayangkan..

Ok, ada lagi inspirasi saya. Kita berhijab, inspirasi ni sesuai la kot untuk berhijab dan still simple. Nak pi toilet pon senang. 

Kenal tak minah ni? Dia Dian Pelangi.Hijabista Indonesia.
Designer. 

Segak kan padanan batik dia.  Top tu boleh la mengikut kreativiti masing masing. Kita ambik tema less is more la tahun ni! Saya tau, makcik makcik yang dok ambik tempahan baju dah tutup untuk ambik tempahan kan. kan. Tak pakai Raya Aidilfitri, Raya Aidiladha pon boleh laa. 

Till we meet again in my next post. Bubbai.

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts